23 listopada to trzeci dzień Tygodnia Poprawności i Czystości Języka. Dziś z zawiłościami języka polskiego zmierzyli się uczniowie wszystkich klas III TZ i BS oraz … nauczyciele, rozwiązując test „Włączam czy włanczam? W poradni językowej”. Wniosek po analizie testu nasuwa się jeden – mamy dużą świadomość językową, więc zagadki typu: włączać czy włanczać, sweter czy swetr, wziąć czy wziąść okazały się proste. Ale już odpowiedzi na pytania, kim jest oportunista (człowiek stawiający opór czy człowiek bez zasad) lub człowiek spolegliwy (osoba uległa czy taka, na której można polegać) nie były takie oczywiste. Niezależnie od wyniku ważne jest, że choć chwilę poświęciliśmy dziś kulturze języka, o której w Tygodniu Poprawności i Czystości Języka szczególnie pamiętamy. Zachęcamy dziś również do lektury tekstów: DLACZEGO KULTURA JĘZYKA JEST WAŻNA? oraz O POTRZEBIE KULTURY JĘZYKA NA CO DZIEŃ.